Klarabiografen

Stickbio: Som vi har älskat

Välkommen på stickbio på Klarabiografen! Vi har valt ut ett antal bioaktuella filmpärlor som vi visar under våren med salongen anpassad för att du ska kunna njuta av en film samtidigt som du jobbar med ditt handarbete.

Om stickbio:
Salongen kommer ha dämpad belysning under filmen och varje biofåtölj har ett uppfällbart bord där du kan ställa dina saker och fika.
Så ta med din stickning, virkning, knyppling, makramé eller valfritt hantverk och välkommen in!
Ps. Råkar du glömma din stickning har vi material att låna!

Om filmen:
Sara Parkman har genom sitt säregna uttryck revolutionerat svensk folkmusik och genombrottsplattan "Vesper" tar Sverige med storm. Men det är något som skaver i framgångssagan. Kärleken till konsten kan göra en ensam, för när elden brinner som starkast gör det också ont. I "Som vi har älskat" möter vi personen bakom Sara Parkmans starka scenpersona, när ett nytt album börjar ta form med utgångspunkt i ett ämne som Sara länge undvikt – kärlek.

Information:

I intilliggande Teaterbaren finns fullständiga rättigheter, allt som handlas där är tillåtet att ha med sig in i salongen under evenemanget.

Originaltitel: Som vi har har älskat
Regissör: Gustav Ågerstrand
Genre: Musikdokumentär
Språk: Svenskt tal
Längd: 1h 22m
Produktionsland och år: Sverige, 2024

Insläpp 15 minuter före filmstart. Ingen reklam, filmen börjar på utsatt tid.

För frågor om biljetter och evenemang, vänligen kontakta:
kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se

För frågor om samarbeten och uthyrningar, vänligen kontakta:
hanna.karlsson@kulturhusetstadsteatern.se

Följ oss i sociala medier!
Facebook: facebook.com/klarabiografen
Instagram: kulturhuset_klarabiografen