Klarabiografen

Roving Woman - Ny europeisk film

Efter att ha blivit dramatiskt dumpad av sin pojkvän stjäl Sara (Lena Góra) impulsmässigt en bil.

De långa, dammiga ökenvägarna tillåter henne att följa varje barnslig impuls, och att interagera med de myriader av udda karaktärer hon stöter på under sin resa.

Hon känner sig mer och mer dragen  till ägaren av den stulna bilen, och beslutar sig för att söka upp honom. Kanske kan Saras slingrande väg  leda henne dit hon var menad att vara?

Michał Chmielewski är en filmregissör, manusförfattare, civilingenjör och fotograf från Polen. Hans kortfilmer, dokumentärer, experimentella filmer och musikvideor har blivit prisade och hyllade internationellt och visats på flera filmfestivaler runt om i världen. "Roving Woman" är hans debutlångfilm.

Filmen inleds med en förinspelad intervju med regissören Michał Chmielewski.

Information:

I intilliggande Teaterbaren finns fullständiga rättigheter, allt som handlas där är tillåtet att ha med sig in i salongen under evenemanget.

Regi: Michał Chmielewski
I rollerna: Lena Góra, John Hawkes, Chris Hanley
Språk: Engelskt tal
Land  och produktionsår: USA/Polen 2022
Längd:  Film 96 minuter + ca 15 minuter intervju
Genre: Drama

Filmen visas som en del av "Ny europeisk film"  i samarbete med EUNIC och Polska institutet.

Insläpp 15 minuter före filmstart. Ingen reklam, filmen börjar på utsatt tid.

För frågor om biljetter och evenemang, vänligen kontakta:
kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se

För frågor om samarbeten och uthyrningar, vänligen kontakta:
hanna.karlsson@kulturhusetstadsteatern.se

Följ oss i sociala medier!
Facebook: facebook.com/klarabiografen
Instagram: kulturhuset_klarabiografen