Teater
Marionetteatern

A Very Old Man with Enormous Wings

På en teaterscen upptäcker två skådespelare och deras publik något egendomligt; en mycket gammal man med enorma vingar. Den irländska dockmakaren Dan Colley tar fasta på det bästa och sämsta hos mänskligheten och utforskar vår reaktion på de svaga, beroende och annorlunda.

Föreställningen är en del av Marionetteaterns internationella festival Pop Up Puppets på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm den 22-25 augusti 2024.

Den kloka grannkvinnan är säker på att han är en ängel. Prästen säger att han är en bedragare. Pilgrimer hoppas bli botade av honom. Skådespelarparet beslutar sig till slut för att ge skydd åt den gamle mannen i hönshuset och mata honom med matrester. Men mannen visar sig vara något helt annat än de förväntat sig.

Inspirerad av Gabriel García Márquez mörka komedi, tar pjäsen fasta på det bästa och sämsta hos mänskligheten. Med en kombination av musik, dockor och livevideoprojektion bjuder föreställningen på magisk realism, tankeväckande dilemman och starka känslor.

För vuxna från 15 år.

Av: Dan Colley och Riverbank Arts Centre
Baserad på en novell av: Gabriel Garcia Marquez
Regi: Dan Colley
Bearbetning: Dan Colley, Manus Halligan och Genevieve Hulme Beaman
Produktion: Matthew Smyth
Scenografi och objektdesign: Andrew Clancy
Ljusdesign: Sarah Jane Shiels
Komposition och ljuddesign: Alma Kelliher
AV-design: Eoin Kilkenny
Chef LX: Suzie Cummins
Produktionshantering: Eoin Kilkenny
Scenhantering: Evie McGuinness
Fotografi: Ste Murray
Medproduktion: Riverbank Arts Centre
Stödd av: Culture Ireland och field:arts

Ursprungligen finansierad av Arts Council Theatre Project Award och skapad inom ramen för Collapsing Horse's residens på Riverbank Arts Centre, med stöd av Arts Council och Kildare County Council.