Klarabiografen

The Motive and the Cue - National Theatre

The Motive and the Cue är en häftig och rolig ny pjäs från National Theatre som tar oss tillbaka till Hollywoods guldålder. Sam Mendes (American Beauty) regisserar Mark Gatiss i rollen som John Gielgud och Johnny Flynn i rollen som Richard Burton.

The Motive and the Cue blev utnämnd av tidningen Evening Standard till “bästa nya pjäs”. Den är skriven av Jack Thorne (Harry Potter and the Cursed Child), designad av Es Devlin (The Crucible) och spelades in för bio under sin slutsålda spelperiod på National Theatre.

1964: Richard Burton, nygift med Elizabeth Taylor, ska spela titelrollen i en experimentell ny Broadway-produktion av Hamlet under John Gielguds krävande regi. Men allt eftersom repetitionerna fortlöper kolliderar två tidsepoker av teater och samarbetet mellan skådespelare och regissör börjar snart falla isär.

★★★★★ ‘A brilliant, compassionate new play’ (Financial Times)

★★★★★ ‘Immaculately directed by Sam Mendes’ (Times)

★★★★★ ‘Mark Gatiss gives the performance of his career’ (Telegraph)

★★★★★ ‘Smooth and sophisticated’ (WhatsOnStage)

★★★★ ‘Will give you goosebumps’ (Independent)

Information:

I intilliggande Teaterbaren finns fullständiga rättigheter, allt som handlas där är tillåtet att ha med sig in i salongen under evenemanget.

Speltid: ca 180 min inkl. paus
Regi: Sam Mendes
I rollerna: Johnny Flynn, Mark Gatiss, Tuppence Middleton
Förställningen är textad på engelska!

Insläpp 15 minuter före filmstart. Ingen reklam, filmen börjar på utsatt tid.

För frågor om biljetter och evenemang, vänligen kontakta:
kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se

För frågor om samarbeten och uthyrningar, vänligen kontakta:
hanna.karlsson@kulturhusetstadsteatern.se

Följ oss i sociala medier!
Facebook: facebook.com/klarabiografen
Instagram: kulturhuset_klarabiografen