Teater
Marionetteatern

Ett frö i rymden

Marionetteatern drar upp storleken och fyller scenen med gigantiska maneter, en cykelfisk på hjul, en blixtsnabb ekorre och en ostoppbar maskin. Med nyskriven musik, dockor och färgstark scenografi bjuds publiken in i en fantasivärld fylld av oväntade bekantskaper.

Ett frö i rymden ingår i Marionetteaterns internationella dockteaterfestival Pop up Puppets på Kulturhuset Stadsteatern, 18-21 augusti 2022.

För dig som vill köpa två biljetter eller fler har vi ett erbjudande! Vid köp av minst två biljetter vid samma köptillfälle erbjuds du ca. 25 % rabatt på ditt köp.
Till erbjudandet!

Ett frö i rymden är en saga om klotet, en nutida fabel om människan och hennes relation till den natur som hon är så beroende av. Föreställningen rymmer poesi, dramatik, magi och humor. Marionetteatern blandar uttryck, koreografi och spelteknik inspirerad av dock-, mask-, karneval- och gatuteater från hela världen.

En familjeföreställning från 5 år.

Av: Eva Brise, Helena Nilsson

Regi: Helena Nilsson

Medverkande: Hu-Han Hu, Magnus Erenius, Ida Steén, David Sigfridsson

Scenografi och kostym: Märta Fallenius