Soppteatern

Evergreen - en hyllning till Barbra Streisand

Malena Tuvung är tillbaka på Soppteatern tillsammans med Carina E Nilsson vid pianot för en intim och innerlig föreställning där Malena tolkar en av vår tids största artister. Vi får lära känna Barbra genom Malenas egna minnen och upplevelser som knyter samman de två artisterna med svärta, kärlek och humor.

Om föreställningen

Hon är inte bara lik Barbra Streisand till utseendet – Malena Tuvung har även en klang och nerv i sitt artistiska uttryck som gör att man transporteras in i den ikoniska världsstjärnans låtskatt på ett sätt som ingen annan svensk artist har lyckats med.

Evergreen – en hyllning till Barbra Streisand är en intim konsert där Malena tolkar en av vår tids största artister. Låt dig förföras av sånger som Don’t Rain on My Parade, People, Papa Can You Hear Me, Memory, Somewhere, The Way We Were och naturligtvis Oscarsbelönade Evergreen ur 1976 års version av storfilmen A Star is Born, där just Barbra Streisand spelade huvudrollen.

Vilken soppa serveras?

2 maj - Svampsoppa

3 maj - Rostad blomkålssoppa

Våra soppor är vegetariska, laktos- och glutenfria. Köket behöver information om specialkost och allergier i god tid i förväg, helst senast tre dagar innan ditt besök för bästa möjlighet att förbereda alternativ. Senare än så gör de sitt bästa utifrån förutsättningarna. För att hinna svara på mer allmänna frågor om soppan, innehåll och tillbehör behöver de ditt mejl senast 24 timmar innan ditt besök.

E-post: maria.larka@memorio.se

Biljettsläpp på Soppteatern

Vi släpper biljetter månadsvis, första onsdagen i månaden för kommande månads program. Många av våra egna föreställningar och gästspel återkommer under säsongen så håll utkik efter dina favoriter!

• Onsdag 7 februari kl.11 släpper vi mars-biljetterna
  • Onsdag 6 mars kl.11 släpper vi april-biljetterna
  • Onsdag 3 april kl.11 släpper vi maj-biljetterna

Undantag och extra biljettsläpp kan förekomma så håll dig uppdaterad här på vår webbsida, i våra sociala medier (Facebook och Instagram) samt prenumerera på Kulturhuset Stadsteaterns nyhetsbrev för att inte missa något.