Image
Kulturhuset Stadsteatern och fontänen vid Sergels torg.

Frågor & svar

Här listar vi de vanligaste frågorna vi brukar få angående biljetter.

Kan jag boka om mina biljetter?

Du kan boka om dina biljetter till ett annat datum, eller byta dem till presentkort, senast tre dagar innan föreställningen eller evenemanget. Du kan göra detta själv på vår webbplats genom att göra en ny bokning eller köpa ett nytt presentkort och vid betalningsalternativet välja att "betala med biljetter till kommande föreställning".

Vid inställd föreställning eller evenemang så får du pengarna tillbaka.

På sidan Vid inställd föreställning eller evenemang finns mer information.

Jag har fått platser långt bak men ser nu att det finns platser lediga längre fram i salongen. Kan jag byta plats?

Ja, gör en ny bokning med de platser du önskar och välj "betala med biljetter till kommande föreställning".

Kundtjänst

Vid eventuella frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst:

E-post: kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se
Tel: 08–506 20 200

Jag har nu provat att boka biljetter på webbplatsen men får hela tiden felmeddelanden. Vad beror det på?

Vid biljettsläpp kan belastningen på bokningssystemet bli stor. Vi jobbar kontinuerligt med att uppdatera systemet och öka kapaciteten. Försök igen om en stund. Observera också att din webbläsare måste acceptera cookies. Detta ändrar du i webbläsarens inställningar.

På sidan Bolagsfakta finns vår integritetspolicy.

Jag har förlorat min biljett. Vad gör jag?

Vi ersätter förlorade biljetter med handskrivna biljetter samma dag som föreställningen/evenemanget. Uppge ditt kontrollnummer och telefonnummer i biljettkassan.

Du kan alltid begära en återutskrift av e-biljetter om du har valt mobilbiljett eller e-post som leveranssätt genom att logga in under fliken Biljetter - MIN BOKNING med ditt kontrollnummer och telefonnummer.

Kan jag som lärare köpa skolbiljetter och betala på faktura?

Ja, skolombudspriset varierar mellan 40–255 kr per elev/lärare beroende på föreställning/evenemang. 2 st. medföljande lärare per 10 elever får gå till samma pris som eleverna. Biljetter till skolombudspriset kan endast bokas via skolans/lärarens ombudssida. 

Om jag har en kampanjkod, kan jag boka biljetter per telefon eller komma till biljettkassan?

Nej. Har du en kampanjkod så gör du bokningen själv under menyn "Kalender & Biljetter" och "Kampanjer". Uppge din kampanjkod och följ anvisningarna. Observera att vissa kampanjer är villkorade avseende datum och antal biljetter.

Jag har köpt en ungdomsbiljett men önskar ta med en ordinarie vuxen. Går det?

Ja, medtag biljetten till biljettkassan innan föreställningen/evenemanget börjar så uppgraderar vi ungdomsbiljetten mot betalning för skillnaden i pris.

Är det någon rabatt på biljetter till Soppteatern?

Nej, vi har inga rabatter på Soppteatern eftersom mat ingår i priset.

Erbjuder ni grupprabatt?

Ja, när vi från och med 29 september återgår till att spela för fulla salonger har vi grupprabatt om ni är fler än 10 personer (ordinarie) i sällskapet. Detta gäller på våra teaterföreställningar på Stora scenen, Klarascenen och Lilla scenen.

Jag är ledsagare till funktionshindrad som bokat biljett. Går jag gratis på föreställningen?

Ja, som ledsagare till funktionshindrad går du gratis. Kontakta Kundtjänst, kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se eller ring 08-506 20 200, för bokning.  
 

Biljettkassan i Kulturhuset Stadsteatern vid Sergels torg.