×
En del av Stockholms stad

Så tryggar vi ditt besök hos oss

Kära besökare och publik!

Många av er undrar säkert vad som händer med vår verksamhet med tanke på det rådande Coronaläget. Har vi öppet? Spelas föreställningar? Är biblioteken öppna? Restaurangerna? Svaret är: Ja – vi har öppet. Dock inte för alla samtidigt. Vår verksamhet fortsätter men under anpassade former i enlighet med rådande föreskrifter.

Hemsidan uppdateras nu löpande med information utifrån Folkhälsomyndighetens direktiv. Här kan du som besökare hålla koll på vad som gäller för just det evenemang du antingen har bokat eller planerat besöka/boka. Vi kommer självklart att anpassa oss efter eventuella nya riktlinjer och agerar så snabbt det är möjligt på nya eller oförutsedda situationer.

Skärpta allmänna råd i Stockholm till och med 22 december

Perioden med inställd föreställnings- och programverksamhet för vuxna förlängs till 22 december. Under perioden fram till 22 december görs även förändringar i verksamheten för barn och unga. Detta med anledning av de skärpta restriktionerna från regeringen och Folkhälsomyndigheten till följd av den ökade smittspridningen i Stockholm.

Alla kunder med biljetter till evenemangen som är inställda kommer att kontaktas av Kundtjänst. Kunder som har biljetter till inställda evenemang har ett helt år på sig att boka om eller begära återbetalning för sina biljetter.

Rum för Barn, TioTretton och Lava fortsätter att hålla öppet, men med vissa justeringar. Kulturbiblioteket, biljettkassan, butiken och restaurangerna i Kulturhuset vid Sergels torg har fortsatt öppet, men öppettiderna kan reduceras.

Se våra öppettider här.

Kundtjänst

08–506 20 200

Telefontider 
Måndag–fredag: 9–12
Lördag–söndag: 12–15

E-post: kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se

Du kan inte boka eller returnera biljetter via e-post.   

För närvarande kan det ta upp till 15 bankdagar innan du får tillbaka dina pengar för återlösta biljetter till inställda föreställningar. Vår kundtjänst hanterar alla ärenden i turordning och vi ber dig ha överseende med att det kan ta lite längre tid.

Du kan själv boka om eller återlösa dina biljetter på webben, klicka här och följ instruktionerna.

Anpassad placering – ett säkert sätt att besöka våra evenemang

Vi har uppdaterat vårt biljettsystem med en specialanpassad funktion för de restriktioner som råder för tillfället. Det innebär att när du köper dina biljetter placerar biljettsystemet automatiskt dig och ditt sällskap tillsammans, för att avståndet ska kunna hållas mellan personer som inte känner varandra. Ett tryggt sätt att boka och du vet i förväg hur du/ni är placerade. Det går inte att dela upp en levererad bokning i efterhand och det är endast direktköp som gäller.

I våra gallerier har vi ett system med förbokade biljetter till utställningarna för att säkerställa ett tryggt avstånd mellan besökare. Även för biblioteken finns ett system för att säkerställa trygga avstånd mellan besökare.

Detta gör vi för att erbjuda ett tryggt besök.