×
En del av Stockholms stad

Så tryggar vi ditt besök hos oss i höst

Kära besökare och publik!

Många av er undrar säkert vad som händer med vår verksamhet med tanke på det rådande Coronaläget. Har vi öppet? Spelas föreställningar? Är biblioteken öppna? Restaurangerna? Svaret är: Ja – vi har öppet. Dock inte för alla samtidigt. Vår verksamhet fortsätter men under anpassade former i enlighet med rådande föreskrifter.

Hemsidan uppdateras nu löpande med information utifrån Folkhälsomyndighetens direktiv. Här kan du som besökare hålla koll på vad som gäller för just det evenemang du antingen har bokat eller planerat besöka/boka. Vi kommer självklart att anpassa oss efter eventuella nya riktlinjer och agerar så snabbt det är möjligt på nya eller oförutsedda situationer.

Programverksamhet riktad till vuxna ställs in 29 oktober–2 november

I och med de nya riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten ställs programverksamhet riktad till vuxna in 29 oktober–2 november. Programverksamheten riktad till barn och unga upp till 15 år fortsätter. Biblioteken håller fortsatt öppet som resten av stadens bibliotek. Nytt beslut tas i början av nästa vecka eller tidigare.
 
Hemsidan uppdateras så snart som möjligt och kunder som berörs kontaktas av kundtjänst så snabbt som möjligt.

Anpassad placering – ett säkert sätt att besöka våra evenemang!

Vi har uppdaterat vårt biljettsystem med en specialanpassad funktion för de restriktioner som råder för tillfället. Det innebär att när du köper dina biljetter placerar biljettsystemet automatiskt dig och ditt sällskap tillsammans, för att avståndet ska kunna hållas mellan personer som inte känner varandra. Ett tryggt sätt att boka och du vet i förväg hur du/ni är placerade. Det går inte att dela upp en levererad bokning i efterhand och det är endast direktköp som gäller.

I våra gallerier har vi ett system med förbokade biljetter till utställningarna för att säkerställa ett tryggt avstånd mellan besökare. Även för biblioteken finns ett system för att säkerställa trygga avstånd mellan besökare.

Kundtjänst

08–506 20 200

Telefontider 
Måndag–fredag: 9–12
Lördag–söndag: 12–15

E-post: kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se

Du kan inte boka eller returnera biljetter via e-post.   

För närvarande kan det ta upp till 15 bankdagar innan du får tillbaka dina pengar för återlösta biljetter till inställda föreställningar. Vår kundtjänst hanterar alla ärenden i turordning och vi ber dig ha överseende med att det kan ta lite längre tid.

Du kan själv boka om eller återlösa dina biljetter på webben, klicka här och följ instruktionerna.

Detta gör vi för att erbjuda ett tryggt besök >